Selendang dan Bengkung PSSLM

Written by Lincah01 0 comments Posted in:


Kategori Selendang PSSLM

Selendang Kehormat Tertinggi berwarna biru gelap berbanding dengan Selendang Kehormat dan mempunyai kalimah. Ditauliahkan kepada orang perseorangan atau individu yang banyak berkorban, membantu, membangunkan serta menyumbang tenaga kepada Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia



Selendang ini adalah selendang yang tertinggi di dalam Sektor Kejurulatihan PSSLM. Pemakai selendang ini juga boleh mewakili YM Mahaguru di dalam majlis dan upacara-upacara yang tertentu atas arahan YM Mahaguru.



Selendang ini dianugerahkan kepada Jurulatih PSSLM yang menandakan pemegang ini adalah Jurulatih Kanan PSSLM dan peringkat ini juga adalah sebagai Pembantu kepada Jurulatih Selendang Hitam.



Ditauliahkan kepada Jurulatih PSSLM menjadi Jurulatih Kanan PSSLM atau Jurulatih Kanan Negeri dan pembantu kepada Jurulatih peringkat Selendang Merah Berlis Hitam. Jurulatih pada peringkat ini boleh memantau tugas Jurulatih-jurulatih Selendang Kuning dan Selendang Hijau.



Ditauliah menjadi Jurulatih Muda PSSLM yang berumur 17 tahun ke atas. Pemegang Selendang ini layak bergelar seorang jurulatih dan layak mengajar ahli PSSLM di semua peringkat umur.



Selendang ini berwarna hijau dan tidak berkalimah. Penerima yang ditauliahkan juga dikenali sebagai Jurulatih Kanak-Kanak yang berumur di bawah 17 tahun. Diiktiraf oleh YM Mahaguru atas keistimewaan dan kehebatan mereka yang tersendiri.


Kategori Bengkung PSSLM






0 comments:

Pages